Saturday, May 19, 2012

चतुष्षष्टि-योगिनी नाम-स्तोत्रम् Chatushshathi-Yogini Names-Stotram


चतुष्षष्टि-योगिनी नाम-स्तोत्रम्
गजास्या सिंह-वक्त्रा च, गृध्रास्या काक-तुण्डिका ।
उष्ट्रा-स्याऽश्व-खर-ग्रीवा, वाराहास्या शिवानना ।।
उलूकाक्षी घोर-रवा, मायूरी शरभानना ।
कोटराक्षी चाष्ट-वक्त्रा, कुब्जा च विकटानना ।।
शुष्कोदरी ललज्जिह्वा, श्व-दंष्ट्रा वानरानना ।
ऋक्षाक्षी केकराक्षी च, बृहत्-तुण्डा सुराप्रिया ।।
कपालहस्ता रक्ताक्षी च, शुकी श्येनी कपोतिका ।
पाशहस्ता दंडहस्ता, प्रचण्डा चण्डविक्रमा ।।
शिशुघ्नी पाशहन्त्री च, काली रुधिर-पायिनी ।
वसापाना गर्भरक्षा, शवहस्ताऽऽन्त्रमालिका ।।
ऋक्ष-केशी महा-कुक्षिर्नागास्या प्रेतपृष्ठका ।
दन्द-शूक-धरा क्रौञ्ची, मृग-श्रृंगा वृषानना ।।
फाटितास्या धूम्रश्वासा, व्योमपादोर्ध्वदृष्टिका ।
तापिनी शोषिणी स्थूलघोणोष्ठा कोटरी तथा ।।
विद्युल्लोला वलाकास्या, मार्जारी कटपूतना ।
अट्टहास्या च कामाक्षी, मृगाक्षी चेति ता मताः ।।

।। फल-श्रुति ।।
चतुष्षष्टिस्तु योगिन्यः पूजिता नवरात्रके ।
दुष्ट-बाधां नाशयन्ति, गर्भ-बालादि-रक्षिकाः ।।
न डाकिन्यो न शाकिन्यो, न कूष्माण्डा न राक्षसाः ।
तस्य पीड़ां प्रकुर्वन्ति, नामान्येतानि यः पठेत् ।।
बलि-पूजोपहारैश्च, धूप-दीप-समर्पणैः ।
क्षिप्रं प्रसन्ना योगिन्यो, प्रयच्छेयुर्मनोरथान् ।।
कृष्णा-चतुर्दशी-रात्रावुपवासी नरोत्तमः ।
प्रणवादि-चतुर्थ्यन्त-नामभिर्हवनं चरेत् ।।
प्रत्येकं हवनं चासां, शतमष्टोत्तरं मतम् ।
स-सर्पिषा गुग्गुलुना, लघु-बदर-मानतः ।।

उक्त चौंसठ योगिनियाँ नवरात्र में पूजन करने से कलुषित यातनाओं का नाश और गर्भस्थ शिशु तथा बच्चों की रक्षा करती है । जो इन नामों का पाठ करता है, उसे डाकिनी, शाकिनी, कूष्माण्ड और राक्षस आदि किसी प्रकार की पीड़ा नहीं होती । धूप-दीपादि उपचारों सहित पूजन और बलि प्रदान करने से योगनियाँ शीघ्र प्रसन्न होकर सभी कामनाओं को पूरा करती है ।
साधक कृष्ण-पक्ष की चतुर्दशी को उपवास करे । रात्रि में छोटी बेर के बराबर गुग्गुल और घृत से चतुर्थी विभक्ति (सम्प्रदान कारक) युक्त प्रत्येक नाम के आगे प्रणव (ॐ) लगाकर, प्रत्येक नाम से १०८ आहुतियाँ अर्पित करे । पूरी तरह शुद्ध होकर, एकाग्र-मन से, अपने अभीष्ट का चिन्तन करने वाला जो-जो कामनाएँ करता है, उस -उसको पाता है ।

—————————————————-
पाठकों की सुविधा के लिए हवन के लिये चतुर्थ्यन्त नाम इस प्रकार है, प्रत्येक नाम के आदि में ‘ॐ’ तथा अन्त में स्वाहा लगाकर हवन करें -

१॰ ॐ गजास्यै स्वाहा
२॰ सिंह-वक्त्रायै
३॰ गृध्रास्यायै
४॰ काक-तुण्डिकायै
५॰ उष्ट्रास्यायै
६॰ अश्व-खर-ग्रीवायै
७॰ वाराहस्यायै
८॰ शिवाननायै
९॰ उलूकाक्ष्यै
१०॰ घोर-रवायै,
११॰ मायूर्यै
१२॰ शरभाननायै,
१३॰ कोटराक्ष्यै
१४॰ अष्ट-वक्त्रायै
१५॰ कुब्जायै
१६॰ विकटाननायै
१७॰ शुष्कोदर्यै,
१८॰ ललज्जिह्वायै,
१९॰ श्व-दंष्ट्रायै
२०॰ वानराननायै,
२१॰ ऋक्षाक्ष्यै,
२२॰ केकराक्ष्यै
२३॰ बृहत्-तुण्डायै,
२४॰ सुरा-प्रियायै
२५॰ कपाल-हस्तायै
२६॰ रक्ताक्ष्यै
२७॰ शुक्यै
२८॰ श्येन्यै,
२९॰ कपोतिकायै,
३०॰ पाश-हस्तायै,
३१॰ दण्ड-हस्तायै
३२॰ प्रचण्डायै,
३३॰ चण्ड-विक्रमायै
३४॰ शिशुघ्न्यै
३५॰ पाश-हन्त्र्यै,
३६॰ काल्यै
३७॰ रुधिर-पायिन्यै
३८॰ वसा-पानायै
३९॰ गर्भ-भक्षायै
४०॰ शव-हस्तायै
४१॰ आन्त्र-मालिकायै,
४२॰ ऋक्ष-केश्यै,
४३॰ महा-कुक्ष्यै
४४॰ नागास्यायै,
४५॰ प्रेत-पृष्ठकायै,
४६॰ दन्द-शूक-धरायै,
४७॰ क्रौञ्च्यै,
४८॰ मृग-श्रृंगायै
४९॰ वृषाननायै
५०॰ फाटितास्यायै
५१॰ धूम्र-श्वासायै
५२॰ व्योम-पादायै,
५३॰ ऊर्ध्व-दृष्टिकायै
५४॰ तापिन्यै
५५॰ शोषिण्यै,
५६॰ स्थूल-घोणोष्ठायै
५७॰ कोटर्यै
५८॰ विद्युल्लोलायै,
५९॰ बलाकास्यायै,
६०॰ मार्जार्यै
६१॰ कट-पूतनायै,
६२॰ अट्टहास्यायै,
६३॰ कामाक्ष्यै
६४॰ मृगाक्ष्यै ।

No comments:

कष्ट शान्ति के लिये मन्त्र सिद्धान्त

कष्ट शान्ति के लिये मन्त्र सिद्धान्त Mantra theory for suffering peace

कष्ट शान्ति के लिये मन्त्र सिद्धान्त  Mantra theory for suffering peace संसार की समस्त वस्तुयें अनादि प्रकृति का ही रूप है,और वह...